Iskolnk kzssge trekszik arra, hogy pozitv rzelmi lgkrt fejlesszen ki s tartson fenn, amelyben a kzssg valamennyi tagja jl rzi magt, amelyben a tanulk rzelme, szemlyisge optimlisan fejldhet.
Tantestletnk legfbb clja az iskola indulsnak ve ta, hogy dikjai szmra vltozatos hats tevkenysget knljon, mkdtessen, amelyben minden tanul megtallhatja a kedvre val elfoglaltsgot.
Als tagozatban a napkzis tanulk heti kt alkalommal rdekldsi krknek megfelelen klubnapkzis csoportokban kzgyessgket, alkotkpessgket, tehetsgket, mozgsos jtkokkal llkpessgket fejleszthetik.
A fels tagozatban szakkri foglalkozsok adnak lehetsget a tehetsggondozsra, az alkotsvgy fejlesztse, az rdekldsi kr kialaktsnak segtsre.
rlnk, hogy alkot krkben kszlt rajzok, munkk teszik bartsgoss iskolnk tereit, ha egy-egy alkalommal tncosok sznestik a msorokat, ha megyei, orszgos versenyeken szakkrs dikjaink szerepelnek, ha segttrs a tanulsban, a szabadidben a szmtgp, ha sportversenyeken a jk kztt szerepelhetnk, ksznve ezt a szakkrkben, diksportkrkben foly munknak. Bszkk vagyunk iskolnk szmtstechnika felszereltsgre, informatika oktatsunkra, hiszen a jvre ksztnk. Ezrt is szervezzk 5. osztlytl a szmtstechnika tagozatot.
A szabadid hasznos eltltshez, a tanrai munkk tbb knyvvel val segtshez, hzi feladatok anyagnak kiegsztshez 14 ezer ktetes knyvtrunk ad segtsget.
A kzssg vls egyik felttele, hogy a kzssg tagjai tudjanak egyms munkjrl, sikerekrl, kudarcokrl. Ezt a szembestst szolglja a minden hten az iskola egsze eltt megtartott tjkoztatk. Az intzmny igazgatja, szaktanrok beszmolnak sikerekrl, a kvetkez ht feladatairl. Dicsrnek, de ha kell figyelmeztetnek. A diknkormnyzat is ezt a lehetsget hasznlja fel tjkoztatsra. Iskolnk nyitottsgra trekszik. Kollgink tbbletfeladatok vllalsval krzeti tanulmnyi versenyeket szerveznek. Ez megmrettets is, szakmai tovbblps is, tovbbkpzs is. Als tagozatban anyanyelvbl, fels tagozatban matematikbl (alapmveletek) nmet nyelvbl. Iskolnk tanuli minden vben kiemelkeden szerepelnek a megyei tanulmnyi versenyeken anyanyelvbl, nmetbl, fldrajzbl, biolgibl, kmibl, matematikbl, szmtstechnikbl, rajzplyzatokon helyezettek. Ez arrl gyz meg bennnket, hogy a tehetsggondozs, a mindenkit kpessgei szerinti foglakoztats a helyes t. A sport terletn iskolnk hrnevt regbti a Renault Kupa s az Opel Kupa Mikszth-sakk Kupa, amely a tehetsges futballistkat, kosrlabdzkat hvja versenyre.
Iskolnk letvel a szlk nylt napokon, a tanr-szl tallkozsok alkalmval, rendezvnyeinken s brmikor szembeslhetnek. Tudjuk, hogy a szlk a tjkoztatst vrjk tlnk, ezrt rtkelsi rendszernkben lnk a negyedvi, hromnegyedvi rtest kitltsvel. Ez figyelmeztet az iskolai let minden rsztvevje fele. 8. osztlyosaink a szlk, gyerekek, iskolaszk egyetrtsvel zrvizsgt tesznek. Clja az sszefoglals, rendszerezs, a kzpiskolban val elinduls segtse.
Ezt a clt szolglja heti ngy rba nmetet tanul dikjaink alapfok nyelvvizsgra val jelentkezse is. A plyavlaszts megknnytsnek a segtsre az osztlyfnkk foglalkozsi terveket ksztenek. Lehetsget biztostunk a plyavlasztsi tjkoztatk megtartsra, szli rtekezletekre.
Iskolai letnket, a dolgos htkznapokat sszefzik azok az nnepi alkalmak, amelybl kzssgnk megemlkezik. Dikjaink nnepi sszelltsai pldakpeket idznek, a vilgnapok felidzse a jra hv, a nemes tettekre sarkall, a vidm egyttltek a trsas let szablyait alaktjk. A vetlkedk, jtkos dlutnok az egytt gondolkods, a mindenki egyrt szp hitt erstik. Iskolnk minden tanra tudja, hogy a szlk, akik rnk bztk gyermekeiket, magas sznvonal munkt vrnak el tlnk, s ezt vrjuk el nmagunktl is. Bszkn valljuk, hogy tantestletnk fogkony az jra, a korszerre, ksz az nkpzsre, tkpzsre. tleteink a tanulni vgy s tanulni tud dikjainkat pp gy segtik, mint azokat a tanulkat, akiknl napi feladatunk a tanulsi kpessg fejlesztse. Olyan iskolt ptnk 1979 ta, amelynek kzssghez j tartozni, ahol mindenki valamiben tehetsges, ahol hisznk a jban, az emberi rtkekben. Dikjaink, akik ezt a szellemisget bizonytjk, 8. v vgn Mikszth-plakett s J tanul, j sportol kitntetsben rszeslhetnek.